woensdag 10 april 2013

MEXICO (CONTRABANDE)

Oktober 2002:

Op zaterdag spelen we met Angels & Agony in de DADA X club in Mexico-city. We zijn de enige band van de avond en de zaal is afgeladen, electro in Mexico leeft! Onze vrienden van Hocico zijn er ook. Als ik vlak voor de show even naar buiten loop om te ontspannen zie ik een man t-shirts verkopen voor de deur. Belangstellend en nieuwsgierig bekijk ik wat hij staat te verkopen en zie tot mijn stomme verbazing dat het (illegale) shirts van Angels & Agony zijn! Ik vind het prachtig, wat een eer hahaha! Opgewonden vertel ik hem dat ik in de band speel en zo ga optreden maar niet wegga voordat ik een paar van die shirts krijg, stel je voor dat ik die misloop! De man is een keiharde straatverkoper want even later loop ik met 6 shirts van mijn eigen band naar binnen maar is mijn portemonnee leeg... Iedereen binnen de band is verrast, wat een raar land is dit! Het optreden is stoer en de Mexicaantjes springen alsof hun leven er vanaf hangt, we doen een aantal toegiften en moeten daarna legio handtekeningen zetten op viltjes, cd's, posters, flyers, iemand zijn blote borst en zelfs een sigaret! Het is uiteindelijk een avond om nooit te vergeten. De volgende dag doen we nog een tripje door de stad waar de top 40 cd's voor 2 euro op straat te koop zijn. Onze 3 amigo's brengen ons daarna naar het vliegveld. Eenmaal in het vliegtuig wordt Reinier niet lekker en blijkt een voedselvergiftiging opgelopen te hebben. Als we in Nederland zijn heeft hij hoge koorts en bij de dokter is hij zelfs aan het ijlen 'papa, auto, toet toet!' misschien iets teveel Mexicaanse hond gegeten van de plaatselijke markt.

Met Erk & Rasco van Hocico

Hier steekt Reinier zijn duim nog omhoog :-)

Illegale CD's tegen dumpprijzen

Reinier kreeg een mooie tas van een fan

Handtekeningen zetten tijdens de 'meet & greet'

Angels met de 3 amigo's (en het beruchte shirt!)

Meet & Greet
                                                 De stoeltjes waren later wel gevuld hoor ;-)

The Permits!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten