zondag 7 april 2013

GROUPIE

November 2007:

Ook ik mag aan het fenomeen groupie ruiken (niet letterlijk dan he). We zijn op tour met Angels & Agony door Duitsland en in Hannover komt er een Duitse gothic-chick mijn kant op en vraagt of ik haar foto's heb ontvangen. In kreeg regelmatig foto's toegestuurd van live-optredens, van wie of wat kon ik bij lange na niet allemaal onthouden. Beleefd bedank ik haar voor het toezenden waarna ze vraagt wat ik er van vond. Geen idee over welke foto's ze het heeft maar ik zeg dat de foto's leuk waren. Die avond blijft ze om me heen hangen, kijkt me regelmatig net iets te zwoel aan en vraagt aan het einde van de avond of ze mee mag naar het hotel. Als ze even uit het zicht is spring ik snel in de tourbus, geen lelijke meid hoor maar geen zin in gedoe. In het hotel lachen we er wat om, er hangen wel vaker vrouwen om ons heen maar deze deed wel heel erg haast best. De volgende dag spelen we in München en plots duikt die meid weer op, dit tot hilariteit van de rest van de band. Beleefd als ik ben praat ik met haar en maak haar ondertussen subtiel duidelijk dat ik vrouw en kinderen heb en niet geïnteresseerd bent in haar avances  Ook deze avond spring ik snel in de bus om aan haar geile blik te ontkomen. De volgende stop is Heidelberg, gelukkig duikt ze hier niet op en de dag erna spelen we onze laatste show van de tour in Vlissingen, in Nederland zal ik veilig zijn!
In Vlissingen is mijn vrouw Sandra ook aanwezig, ik vertel haar over 'mijn groupie' en we lachen er hartelijk om. Tot mijn stomme verbazing zie ik echter ineens het Duitse grietje weer opduiken... Sandra komt niet meer bij. Ik stel de dames aan elkaar voor en Sandra en ik kroelen nog wat, nu moet het wel duidelijk zijn! Na het optreden komt de griet echter naar me toe en zegt 'ik weet dat je getrouwd bent en kinderen hebt maar we kunnen toch af en toe in een hotel afspreken?' echt... zij spoort niet!! Ik leg nog 1 x uit dat ik geen interesse heb, ik blijf aardig, na deze avond zal ik van haar verlost zijn. Een paar maanden later draai ik op een Downward Spiral in Baroeg en totaal onverwacht duikt ze wederom op, nu zelfs in mijn eigen Rotterdam! Ik besluit haar de hele avond te negeren, ze valt me niet echt lastig, de boodschap zal nu toch écht duidelijk zijn. Maar als we een paar weken later met Angels & Agony in de Bibelot spelen loopt ze weer rond en zoekt mijn aandacht. Ik ga even met haar zitten en leg ditmaal geïrriteerd en duidelijk uit dat haar stalking afgelopen moet zijn, het is genoeg geweest nu. Volgens haar heb ik het allemaal verkeerd begrepen, ze heeft het allemaal niet zo bedoeld. Hierna zie ik haar, eindelijk, niet meer tot de volgende tour door Duitsland. Ik kom haar tegen in Rostock, ze heeft een vriend en gedraagt zich normaal. Haar vriend zegt geen woord tegen me en kijkt me de hele avond boos aan, geen idee waarom.

Oh ja, die foto's zaten in mijn spambox, ze waren nogal ehh... pikant. Maar gelukkig had ze het niet zo bedoeld.

1 opmerking: