donderdag 4 april 2013

CHARMIN' CHILDREN

1993:

Ik ben op stap met Charmin' Children, een studentikoos gezelschap uit Hulst. Nadat ze een show in Baroeg hebben gedaan blijf ik een korte tijd bevriend met dit sympathieke bandje. Deze avond doen ze de Meddle in Oud Ade aan. Meddle is een betrekkelijk nieuw jongerencentrum, zelfs de muren van de kleedkamer zijn nog wit. Als het optreden af is en de drank begint te werken tovert iemand een marker uit de hoge hoed. In het begin blijven we nog netjes maar al snel is de kleedkamer voorzien van de allermooiste leuzen en tekeningen (als je dronken bent lijkt alles mooier, zelfs je spiegelbeeld). De brave studenten leven zich uit en de uitspatting blijft wekenlang onderwerp van gesprek. Als ik een keer telefonisch contact opneem met de band doe ik me voor als de directeur van de Meddle en eis ik dat de band zo spoedig mogelijk de muren wit komt verven. Stotterend en met oprecht schuldgevoel zegt de band toe dat ze een dezer dagen langskomen om de rotzooi op te ruimen. Hilariteit en opluchting alom als ze horen dat ik aan de andere kant van de lijn hang. Charmin' Children: Rock & Roll!

JB Meijer was het meest talentvolle Charmin' Child hij treedt regelmatig op met o.a. Acda & de Munnik en De Dijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten