donderdag 28 maart 2013

VNV NATION

Ik weet niet meer welk jaar het was maar ik mag er graag prat op gaan dat ik de eerste boeker was die VNV Nation naar het vasteland haalde. Niet dat ik ze zo goed vond hoor maar mijn vrienden van Image Transmission bleven maar zeuren dat het zo'n leuk bandje voor hun voorprogramma was.
Uiteindelijk kwamen Mark en Ronan vlak voordat ze op moesten treden aan (ze hadden letterlijk de boot gemist) om er achter te komen dat de stekkers van hun apparatuur afweken van de stopcontacten op het vasteland. Na wat gehannes met soldeerbouten stonden ze uiteindelijk op het podium van Baroeg. Na 2 nummers had ik het wel gezien: een lange slungelige jongen op drums en een (te) dikke zanger, dit zou nooit wat worden...


(VNV Nation is een wereldberoemde band geworden en trekt nog steeds volle zalen, Mark Jackson is een beer van een vent en Ronan Harris e e n  van meest charismatische zangers die de 'electro-scene' rijk is. In 2008 speelde de band als headliner op Baroeg Open Air. Image Transmission is al jaren ter ziele.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten