vrijdag 29 maart 2013

PHIL

1997:  Ik ben met The Dreamside mee naar het Wave Gotik Treffen in Leipzig. Bij de Parkbuhne luister ik op een zonnige middag naar de soundcheck van London After Midnight en kom in contact met Phil. Phil is de geluidsman van London After Midnight, hij is dikkig en heeft niet vooraan gestaan toen God de schoonheid uitdeelde. Mijn ontmoeting met Phil zal niet langer dan zo'n 5 minuten duren maar in die paar minuten maakt Phil indruk, hij vertelt me een mop die ik nooit meer vergeet: 'Do you know the difference between  a refrigerator and a woman's pussy?' 'A refrigerator doesn't fart when you take out the meat!' Ik heb die mop inmiddels meer dan 1000x verteld en iedere keer denk ik weer aan Phil, mijn held!

2003: Totaal onverwacht loop ik Phil tegen het (steeds vetter wordende) lijf! Phil is als geluidsman met The Cureheads op stap en zij doen Baroeg aan. Ik herken de moppentapper meteen maar teleurgesteld kom ik erachter dat hij zich mij niet meer voor de geest kan halen en ook het memorabele moppenmoment zegt hem niets. Phil irriteert me als hij begint te zeveren over hoe slecht de Red Bull is die ik sta te drinken, ik moet aanhoren hoeveel suiker en cafeïne er in mijn blikje zit en het is een schande dat dit op de markt is! Phil, mijn held, blijkt een gezondheidsfreak! Hij vertelt nog een mop die niet blijft hangen en de rest van de avond ontwijk ik de dikke boskabouter.

Later op de avond zie ik hoe Phil een sloot cocaïne naar binnen snuift waar 25 blikjes Red Bull minder schade aan zou richten. Phil is held af, de loser!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten